Kabel-tv, bredband och IP-telefoni

Föreningen är ansluten till Tele 2. Ett grundutbud av kabel-tv-kanaler ingår i månadsavgiften till föreningen. Medlemmen betalar själv för ytterligare uppgradering. Föreningen har också tecknat ett gruppavtal med Tele2 om basutbud för bredband och IP-telefoni.  

TV-kanaler som ingår

(utbudet är inte identiskt med det som på Tele2:s webbplats beskrivs som ett basutbud)

SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, TV8, Kanal 9, Kanal 11, TV12, Kunskapskanalen, SVTBarn/SVT24, ATG Live,TV Finland, Öppna kanalen Stockholm.
Se kanalernas kanalplats på bilden längst ner på sidan. 

Hastighet på bredbandet: 
Nedströmshastighet (ta emot): 50-100 Mbit/s
Uppströmshastighet (skicka): 7-10 Mbit/s
Hårdvara i form av WiFi Router ingår.

Medlemmar som vill ha en snabbare bredbandshastighet än den som gruppavtalstjänsten ger kan välja att uppgradera till ett större individuellt abonnemang. Den boende kan då istället tillgodoräkna sig en uppgraderingsrabatt varje månad.

Läs mer på Tele2:s webbplats

 

Vad händer vid in- eller utflytt?

Boende som ska flytta ut kontaktar Tele2 kundservice, tel. 90 222, för att antingen säga upp eller flytta med sina abonnemang. Om eventuell utrustning ska skickas tillbaka kommer den boende att få en returfraktsedel vid uppsägning av sina abonnemang.

Boende som ska flytta in kontaktar Tele2 kundservice, tel. 90222, för att boka gruppavtalstjänsterna och får i samband med detta nödvändig utrustning utskickad.

Om den boende som ska flytta ut önskar lämna kvar utrustningen kan denne och den som flyttar in kontakta Tele2 kundservice, tel. 90222, för att göra en överlåtelse av abonnemang och utrustning.